Радужная неделя - по развитию сенсорных эталонов основных оттенков цветовой гаммы - диэн сыаллаах - соруктаах нэдиэлэ буолан ааста. Нэдиэлэ күннэрин дьүһүнүнэн араартаатыбыт. оҕолор, иитээччилэр, иитээччи көмөлөһөөччүлэрэ бары күнүнэн сөп түбэһиннэрэн таҥастаах кэллибит. Күн аайы сыһыарыы, уруһуй үлэтин ыыттыбыт. Түмүккэ араас өҥнөөх флажоктары кырыйан сыһыарыы буолла.

Понедельник  - кыһыл дьүһүнү чиҥэтии буолла. Араас кыһыл өҥнөөх предметтэри, бөлөхпүт иһигэр баар оонньуурдары, сибэккилэри көрдөөтүбүт. Бу күн оҕолор Лия Петровналыын сибэкки олортулар. Сибэкки сиэмэтэ, рассада - диэн темаҕа бэсиэдэ буолла. 

Вторник - халлаан күөх дьүһүн. Оҕолор, иитччээчилэр бары бу күн халлаан күөх танастары кэтэн кэлэн күммүтүн атаардыбыт. Ахсаан дьарыгар араас палочкаларынан үлэлээтибит. 5 дылы аахтыбыт. Геометрическай фигуралары палочканан онортоотубут. 

Среда - от күөх. Элбэхтэ от туһунан бэсиэдэ буолла. Тоҕо от күөх - диэбиттэрий диэн боппуруоска араас эппиэттэри көрдөөтүбүт.

Четверг - саһархай. Саһархай дьүһүнү хатылааһын буолла. оҕолор ватнай палочка уонна киистэ көмөтүнэн күн уруһуйдаатылар.

Кулун тутар ыйга биhиги бөлөххө араас мероприятиялар буоллулар, ыытылыннылар.

 

Кулун тутар 6 күнүгэр Аан дойду дьахталларын күнүгэр аналаах  кыргыттарбытыгр, ийэлэрбитигэр, эбээлэрбитигэр аралдьаттыыбытын ыыттыбыт. Биир сана сүүрээнинэн Мин оҕом сөбүлүүр аһа диэн  дьиэтээҕи мастерской ыытылынна. Манна кыргыттарбыт ийэлэрин кытары дьиэлэригэр араас астары буһардылар уонна кэпсииргэ бэлэмнэнэн кэлэн оҕолорго кэпсээтилэр уонна оҕолору, ыалдьыттары күндүлээтилэр.


Кустук бөлөх күннээҕи олоҕуттан


Олунньу 18 күнүгэр ийэ тыл күнүгэр аналлаах видеоролик күрэҕэр биһиги бөлөхпүтүттэн Гуляева Карина кытынна. Каринабытыгар инникитин өссө да элбэх ситиһиилэри баҕарабыт. 


Олунньу 6 күнүгэр уһуйааммыт иһинэн тэриллибит "Мини-музей кукол" конкурска кыттыыны ыллыбыт. Биһиги бөлөхпүт оҕолоро дьиэлэригэр төрөппүттэрин кытта кукла онорон аҕалан бары көхтөөхтүк кытыннылар. 


Ахсынньыы 26 күнүгэр оҕолор, улахан дьон күүтүүлээх бырааһынньыкпыт Сана дьылы көрсүү утреннига буолан ааста. Оҕолор феяны кытары Ниф- Ниф бырааттарыын буларыгар, көрдүүрүгэр көмөлөстүлэр. Бөрөнү, хаар киһини, супер геройдары көрүстүлэр. Тымныы оҕонньор дыбарыаһыттан сибинньэлэри буллулар. Тымныы оҕонньорго уонна хаарчаанаҕа бэлэмнээбит ырыаларын, хоһооннорун эттилэр.  Тымныы оҕонньор бэлэҕин туттулар, үөрдүлэр - көттүлэр.


Төрөппүт уонна оҕо мастерскойа үлэтин саҕалаата. Бу мастерскойга оҕолор төрөппүттэринээн дьиэлэригэр араас сорудахтары ылан оҥорон кэлэллэр. холобур ахсынньы ыйга сана дьыллааҕы харыйаны киэргэтиигэ оонньуурдары оҥорон аҕаллыллар. Оҥоһуктарын аҕалан оҕолорго кэпсээтилэр, харыйаларын киэргэттилэр.


Ахсынньы - Остуоруйа ыйа. Бу ыйга эбээлэрбит түмсүүлэрэ оҕолорго саастарыгар сөптөөх остуоруйалары кэпсээтилэр.Ол курдук Татьяна Ильинична Эриэппэ, Саргылаана Филипповна Таал-Таал эмээхсин, Наталья Васильевна Колобок, Айталина Николаевна Эбириэн куурусса остуоруйалары оҕолорго кэпсээтилэр.

 

 


Сэтинньи 28 күнүгэр сиэр-майгы өттүнэн оҕону иитиигэ аналлаах "Аптаах тыллар" диэн аһаҕас дьарык буолан ааста. Дьарыкпыт сыала оҕо күннэтэ "аптаах" тыллары туһанарын ситиһии ("Үтүө күнүнэн!", "Көрсүөххэ диэри!", "Баһаалыста", "Баһыыба" уонна атын.) О5олор сөбүлээн көрөр м/ф геройдара Маша уонна Эһэ Миисэ ыалдьыттаатылар. Оҕолор олус интэриэһиргээн, соһуйа, үөрэ көрүстүлэр. Эйэлээхтик оонньоотулар, дьарыктан астыныыны ыллылар.   


Сэтинньи ый - Байанай ыйа буоларынан биһиэхэ, сыллата аҕалар икки ардыларыгар, ыытыллар "Байанай түмэр" диэн конкурспут, сэтинньи 29 күнүгэр, бэрт сэргэхтик тыҥааһыннаахтык ааста. Биһиги бөлөхпүт чиэһин аҕаларбыт ситиһиилээхтик көмүскээтилэр, ол курдук аҕыс хамаандаттан иккис миэстэни ылары ситистилэр. Аҕаларбытыгар эҕэрдэбитин тиэрдэбит! Инникитин өссө да кэлэн кытта туруохтара диэн эрэллээхпит. 


Вторая младшая группа «Кустук»

Воспитатели: Илларионова Зоя Владимировна   Романова Людмила Прокопьевна

Помощник воспитателя: Скрыбыкина Лия Петровна

 

Ф.И. ребенка

1

Алексеева Сайнаара

2

Барабанов Айдын

3

Васильев Уйусхан

4

Гуляева Карина

5

Гоголева Ира

6

Дьячковский Максим

7

Дмитриев Сандал

8

Дмитриева Валерия

9

Еремеев Володя

10

Ефимов Арчын

11

Илларионова Кэрэчээнэ

12

Ильин Миша

13

Капитонова София

14

Колесов Тимур

15

Неустроев Алгыс

16

Павлов Эрик

17

Оконешникова Сардаана

18

Павлов Антон

19

Павлова Элана

20

Васильев Степа

21

Петрова Валя 

 

 

 

Характеристика возраста. Цели воспитания

 

В младшем дошкольном возрасте (3—5 лет) происходят дальнейший рост и развитие детского организма, совершенствуются физиологические функции и процессы. Активно формируется костно-мышечная система, в силу чего недопустимы длительное пребывание детей в неудобных позах, сильные мышечные напряжения, поскольку это может спровоцировать дефекты осанки, плоскостопие, деформацию суставов.

Продолжает расширяться круг общения ребенка с миром взрослых и детей. Взрослый воспринимается им как образец, он берет с него пример, хочет во всем походить на него.

В результате возникает противоречие между желаниями ребенка и его воз­можностями. Разрешается оно в самодеятельной игре, прежде всего в сюжетно-ролевой, где ребенок начинает осваивать систему человеческих отношений, учится ориентироваться в смыслах человеческой деятельности.

Возникает и развивается новая форма общения со взрослым — общение на познавательные темы, которое сначала включено в совместную со взрослым познавательную деятельность. На ее основе (в первую очередь игры) форми­руется детское сообщество. На пятом году жизни ребенок постепенно начинает осознавать свое положение среди сверстников.

Возраст от 2 до 5 лет уникален по своему значению для речевого развития: в этот период ребенок обладает повышенной чувствительностью к языку, его звуковой и смысловой стороне. В младшем дошкольном возрасте осуществля­ется переход от исключительного господства ситуативной (понятной только в конкретной обстановке) речи к использованию и ситуативной и контекстной (свободной от наглядной ситуации) речи.

Познавательное развитие продолжается по следующим направлениям: расширяются и качественно изменяются способы и средства ориентировки ребенка в окружающей обстановке, содержательно обогащаются представления и знания его о мире.

Формирование символической функции способствует становлению у детей внутреннего плана мышления. При активном взаимодействии и эксперимен­тировании дети начинают познавать новые свойства природных объектов и отдельных явлений, что позволяет им каждый день делать удивительные «открытия».

К 5 годам начинает формироваться произвольность — в игре, рисовании, конструировании и др. (деятельность по замыслу).

В младшем дошкольном возрасте развиваются начала эстетического отношения к миру (природе, окружающей предметной среде, людям). Ребенка отливают целостность и эмоциональность восприятия образов искусства, попытки понять их содержание.

Основные цели взрослых, воспитывающих детей младшего дошкольного возраста:

—  сохранять и укреплять физическое и психическое здоровье, дозировать мышечные нагрузки, заботиться об эмоциональном комфорте;

—  создавать условия для развития сюжетно-ролевой игры;

—  доброжелательно общаться на познавательные темы, создавать условия для практического экспериментирования, способствовать развитию речи, любознательности и инициативности;

—  формировать интерес к художественным видам деятельности.

 


 

 

 

 

 

 

 


Ийэ күнэ

Чээлэй күөх сибэкки

Кэрэтин талан

Ийэбэр бэлэхтиэм.

Истиҥник иэйиэм

Ийэккэм барахсан

Долгуйа үөрүө,

Мин күндү бэлэхпин

Сүрэҕэр тутуо.

 

Мин дьиэ кэргэним

Алтынньы 25 күнүгэр биһиги уһуйааммытыгар сылын аайы ыытыллар проект көмүскээһинэ буолан ааста. Быйыл биһиги оҕолорбут аан маҥнайын кытыннылар. Ол курдук "Мин дьиэ кэргэним" диэн тема5а оҕолор дьиэлэригэр бэлэмнэнэн кэлэн группа иһигэр кэпсээтилэр, онтон икки кыыс: Куляева Карина уонна Илларионова Кэрэчээнэ талыллан уһуйаан иһигэр кыра бөлөхтөр икки ардыларыгар кытыннылар. Карина ситииһээхтик кыттан 3 миэстэҕэ тигистэ. 


Фестиваль педагогических идей - 2018

Алтынньы 12 күнүгэр биһиги уһуйааммытыгар улууска онус төгүлүн ыытыллар "Фестиваль педагогических идей - 2018" буолан ааста. Бу күрэххэ уопсайа 10 уһуйаантан отучча иитээччи кыттыыны ылла. Ол курдук биһиги бөлөхпүтүттэн Романова Л.П. "Куобахчааҥҥа көмө" диэн дьарык ыытан Диплом 2 ст. ылла. Кырачаан оҕолорбут олус көхтөөхтүк, үөрэ-көтө, дуоһуйа кытыннылар. 


Вместе дружная семья

Быйыл Нөөрүктээйи нэһилиэгэр "Дьиэ кэргэн" сыла биллэриллибитэ, ол чэрчитинэн алтынньы 15 күнүгэр "Вместе дружная семья" диэн концерт көрдөрдүбүт. Уопсайа сэттэ нүөмэр туруордубут. Оҕолорбут биирдиилээн хоһоон аахтылар, ыллаатылар, төрөппүттэр үҥкүүлээтилэр. Бары биир дьиэ кэргэн курдук кэлэн кыттыбыт төрөппүттэрбитигэр махтанабыт. Инникитин өссе да оҕолорбут туһугар кэлэн кытта үөрдэ-көтүтэ туруохтара диэн эрэнэбит.